تاییدیه های سازه های سبک

هر طراحی که به صورت مسئولیت پذیرانه و هوشمندانه دست به طراحی می زند، به دنبال سبک تر شدن سازه خود می باشد. یکی از فعالیت های آن طراح، استفاده از بارهای زنده و به روز می باشد. بارهای مرده به دلیل وزن زیاد، می توانند وزن سازه را نیز بالاتر ببرند. شما می توانید یک پل معلق را در نظر بگیرید که با سازه های کابل کشی شده بسیار سبک تر از سازه های فولادی و جوشکاری می باشد.در ادامه تاییدیه های سازه سبک را دقیق توضیح داده ایم.

همچنین این سازه پل نسبت به سازه های بتنی نیز دارای وزن کمتری می باشد. یکی از بهترین مدل های سازه های سبک، سازه های LSF و سازه های CFS می باشند. این دو نوع سازه برتری های بسیاری را در برابر سازه های بتنی و فولادی در بر دارند.

نکته قابل توجه این است که بارهای طبیعی، دشمن سازه های سبک می باشند. سازه های سبک بیشتر از موادی که فرآوری شده می باشند، تشکیل می شوند. این سازه ها، در برابر سرما و گرما، برف و باران، باد و طوفان تغییر شکل می دهند و از استقامت آنها کاسته می شود اما فرو نمی ریزند ، بعلاوه سازه های سبک در برابر زمین لرزه مقاومت خیلی خوبی دارند.
تاییدیه های سازه های سبک

سازه های سبک

همچنین استفاده از سازه های سبک از نظر محیط زیست نیز تایید شده است و هیچ آلودگی و تخریبی را برای محیط زیست در بر ندارد. از منظر زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی، ساختار سازه های سبک، در عصر معاصر بسیار ضروری می باشد و نیاز واقعی جامعه به شمار می رود.

تایید زیست محیطی

از نظر زیست محیطی، سازه های سبک وزن، کارایی مضاعی دارند؛ زیرا مواد مورد استفاده در آنها به طور مطلوب استفاده می شوند. بنابراین هیچ کدام از منابع مورد استفاده هدر نمی روند. جالب است بدانید که ساختار سازه های سبک، قابل تخریب و بازیافت می باشند و هیچ آلودگی را به بار نمی آورند.

تایید اجتماعی

از نظر اجتماعی،تاییدیه های سازه های سبک، باعث ایجاد شغل های جدید و متنوعی می شوند. در زمینه طراحی، اجرا، نظارت و فروش این سازه ها انواع مختلفی از عناوین شغلی ایجاد می شود و از نگاه اجتماعی یک رویکرد موفق به شمار می آید. برای استفاده از سازه های سبک، تلاش های فکری بیشتر از تلاش های فیزیکی می شود. نکته قابل توجه در استفاده از سازه های سبک این است که باید اقتصاد مدرن را به سمت ساعات فعالیت سوق داد؛ وگرنه بر اساس ساعت و هزینه یک وسیله، استفاده از سازه های سبک بسیار گران تر از سازه های معمولی می شود. در صورتی که سازه های سبک در زمان کمتری قابل دسترسی می باشند و همچنین مزایا بسیاری را نسبت به سازه های قبلی دارند و در کل هزینه کمتری را نیز در بر دارند.

تایید فرهنگی

از نظر فرهنگی، سازه های سبک وزن قابلیت جذب انرژی بیشتری را دارند و می توانند احساسات دلپذیرتری را به افراد بدهند. این نوع سازه ها به ما کمک می کنند تا به جای یکنواختی مصالح بتنی و فولادی در سازه ها، از انعطاف پذیری سازه های سبک، استفاده نماییم و فرهنگ سازی جدید ساختمان سازی را رایج کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.