زباله ناشی از سازه های ال اس اف (LSF)

زباله ناشی از سازه‌های ال اس اف (LSF)

تکنیک سازه‌های ال اس اف (LSF)، جایگزین روش‌های ساخت و ساز سنتی می‌باشند و به خوبی در تمام بخش‌های صنعت ساخت و ساز مورد استفاده قرار می‌گیرند. سازه‌ LSF، به سازندگان قدرت طراحی و نصب سریعی را می‌دهد و همچنین ساختمان سازان به راحتی می‌توانند کیفیت ساختمان را مورد سنجش قرار دهند. این سازه‌ها تا حد چشم گیری قابل بازیافت می‌باشند و در واقع زباله‌های سازه (LSF)، بسیار ناچیز می‌باشد. تحقیقاتی که در خصوص زیست محیطی سازه‌های ساختمانی انجام شده است، نشان می‌دهد سازه‌های ال اس اف (LSF)، تا 70 درصد نخاله‌های کمتری نسبت به سایر سازه‌های ساختمان سازی دارند.
زباله‌های سازه (LSF)

طراحی تا نصب سازه‌های ال اس اف (LSF)

نحوه اجرای سازه‌های ال اس اف (LSF) تا حدودی همانند با صنعت خودرو سازی می‌باشد. به نحوی که در این سازه ها، تمام اهداف طراح و سازنده این است که با توجه به استقامت خوب، پایداری و کاهش زباله ناشی از سازه‌های ال اس اف (LSF)، طراحی را بر روی یک سازه مناسب انجام دهد.

راه حل کاهش زباله

برای کاهش زباله ناشی از سازه‌های ال اس اف (LSF)، در کارخانه‌های سازنده این گونه سازه‌ها تا حد امکان از موادی استفاده می‌شود که قابلیت بازیافت را دارا باشند. خود استیلی که در این سازه‌ها به کار می‌رود، قابلیت بازیافت و استفاده مجدد را دارا می‌باشد.

همچنین درصدی که زباله از طریق این سازه‌ها تولید می‌شود، بابت بسته بندی و حمل و نقل آنها می‌باشد. موادی که در بسته بندی این سازه‌ها به کار می‌رود، قابل بازیافت نبوده و این درصد باعث ایجاد زباله ناشی از سازه‌های ال اس اف (LSF) شده است.

سازه‌های ال اس اف (LSF)

فرآیند طراحی

به طور کلی، طراحی سازه‌های ال اس اف (LSF) با هدف حذف ضایعات می‌باشد. در طراحی این سازه‌ها باید برای بهینه بودن آن، نکاتی را مد نظر قرار داد. نرم افزارهای CAD-CAM که برای طراحی معماری کاربرد دارند، در طراحی سازه‌های ال اس اف (LSF) مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این نرم افزار مکان‌های برش، اتصال و دیگر اجزای ساخت و ساز را مشخص می‌کنند و سپس دست به ساخت و ساز بر اساس طرح این نرم افزار می‌زنند.

فرآیند تولید

فرآیند تولید قطعات سازه سبک وزن ال اس اف (LSF) با استفاده از دستگاه‌های تمام اتوماتیک انجام می‌شود. سازندگان با وارد نمودن طرحی که توسط نرم افزارهای مربوطه طراحی کرده اند، دستگاه را برای تولید آماده سازی می‌کنند. زباله ناشی از سازه‌های ال اس اف (LSF) در فرآیند تولید نیز کمتر از یک درصد می‌باشد که تماماً قابل بازیافت می‌باشد.

فرآیند تولید قطعات سازه سبک وزن ال اس اف (LSF)

فرآیند تحویل

روش‌های جدید که برای عرضه و تولید سازه‌های LSF طراحی شده اند، باعث کاهش زباله ناشی از سازه‌های ال اس اف (LSF) تا حد کمتر از یک درصد شده اند. این در صورتی است که این میزان تا حدود دوازده درصد، بوده است و اکنون بسیار کمتر شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.