مزایای پنل خورشیدی

پنل خورشیدی چیست؟

با برخورد فوتون ها به سلول خورشیدی الکترون­ها آزاد می شوند. ساختار نیمه رساناها در دو سمت سلول باعث حرکت الکترون­ها و ایجاد جریان الکتریکی می گردد. مجموعه ای از این سلول­های خورشیدی، یک پنل خورشیدی را تشکیل می دهند. چندین پنل خورشیدی در کنار هم یک ماژول و اتصال آنها به یکدیگر یک آرایه خورشیدی را ایجاد می کند. تعداد بیشتر پنل خورشیدی به معنای تولید انرژی بیشتر است.

پنل خورشیدی چطور الکتریسته تولید می­کند؟

پنل­های فتوولتائیک جریان الکتریکی مستقیم (DC) تولید می­کنند یعنی الکترون­ها در مدار تنها به یک سمت حرکت می کنند. مانند جریانی که یک باتری ایجاد می­کند. در حالی که در جریان الکتریکی متناوب (AC)، الکترون­ها به صورت متوالی مسیر حرکت خود را عکس می­کنند. به دلیل راحت و کم هزینه بودن انتقال جریان متناوب می بایست جریان مستقیم تولید شده را به جریان متناوب تبدیل نمود. حال چطور می توان جریان DC را به AC تبدیل کرد؟ از یک اینورتر استفاده می کنیم.

 پنل خورشیدی

اینورتر چگونه کار می­کند؟

اینورترها جریان مستقیم را از آرایه خورشیدی دریافت و آن را به جریان متناوب تبدیل می­کنند. اینورتر همانند مغز سیستم عمل می کند. علاوه بر تبدیل جریان DC به AC ، محافظت در برابر خطای زمین و وضعیت سیستم مانند ولتاژ و جریان در مدارهای DC و AC ، تولید انرژی و ردیابی حداکثر نقطه توان از جمله عملکردهای اینورتر می باشد.

از آغاز صنعت انرژی خورشیدی، اینورترهای مرکزی به کار گرفته می شده­اند. معرفی میکرواینورتر­ها یک گام بزرگ در صنعت فتوولتائیک شمرده می شود. میکرواینورترها برای هر پنل خورشیدی در نظر گرفته می شوند، نه مانند اینورتر مرکزی که برای کل سیستم خورشیدی نصب می شود. اینگونه هر پنل خورشیدی با حداکثر پتانسیل خود عمل می کند. با وجود اینورتر مرکزی، افتادن سایه روی یک پنل یا کثیفی آن موجب اختلال در عملکرد کل سیستم می شود. اما با بهره­گیری از میکرواینورتر، با وجود مشکل در یک پنل روی بازدهی بقیه سیستم تاثیری نمی پذیرد.

سیستم پنل خورشیدی چگونه کار می­کند؟

در اینجا عملکرد یک سیستم خانگی را بررسی می­کنیم. ابتدا پرتوهای خورشید به پنل­های خورشیدی نصب شده روی سقف می­تابند. این پنل­ها پوشش ضد انعکاسی دارند که جذب نور خورشید را افزایش داده و بیشتر در معرض تابش خورشید باشند. پنل خورشیدی انرژی را به جریان مستقیم تبدیل کرده و به اینورتر می فرستد. حال جریان متناوب تولید شده قابل استفاده در خانه می باشد. اما اگر در خانه نباشید تا از الکتریسیته تولیدی استفاده کنید، چه اتفاقی می­افتد؟ به وسیله سیستم مترینگ خالص (net metering) جای نگرانی وجود ندارد.

 پنل خورشیدی

اینورتر متصل به شبکه باعث می­شود در طول ساعات اوج تابش خورشید، انرژی مازاد بر نیاز کاربر تولید شده و در سیستم حفظ شود تا در شب و یا روزهای ابری از آن بهره­مند شود. این سیستم نسبت انرژی تولیدی به انرژی مصرفی را ضبط می کند.

با در نظر گرفتن نگرانی بیشتر مردم از اینکه در شب یا روز ابری چه کنند، ذخیره آزاد انرژی با وجود سیستم مترینگ خالص یک گام بزرگ پیش به سوی تمایل بیشتر به سیستم­های خورشیدی حساب می­گردد. همچنین کاهش چشمگیر هزینه این سیستم­ها در یک دهه گذشته علت دیگری برای رشد روزافزون سیستم­های خورشیدی است.
انرژی تولید شده توسط پنل های خورشیدی پاک و قابل تکیه است. خورشید منیعی پایان ناپذیر به شمار می آید و جایگزینی مناسب برای سوخت های فسیلی است. به کارگیری پنل خورشیدی فواید قابل توجهی برای اقتصاد و محیط زیست به دنبال دارد.

فواید انرژی خورشیدی

  1. صرفه جویی در هزینه ها

هزینه پنل خورشیدی و انواع دیگر انرژی خورشیدی در سه دهه گذشته به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. مهار انرژی خورشیدی با کمک فناوری هایی چون فتوولتائیک، گرمایش خورشیدی و سیستم حرارتی خورشیدی موجب کاهش هزینه و افزایش بازدهی شده است. علاوه بر این فناوری های خورشیدی بسیار قابل اطمینان هستند و پس از نصب نیاز به نگهداری اندکی دارند.

  1. کاهش هزینه الکتریسیته در بلند مدت

از زمان نصب پنل خورشیدی چه در خانه یا محل کار کاهش هزینه را در صورتحساب برق خود خواهید دید. در سال 2011 کاهش سالیانه 7% در هر وات ثبت شده است. در سال 2015 هزینه ها با سوخت های فسیلی برابری می کند.

  1. کمک به کاهش گرمایش زمین و آلودگی آن

انرژی خورشیدی نه تنها برای مصرف کننده پایدار است بلکه به طور نامحدود تجدیدپذیر می باشد. خورشید به صورت پاک و پایدار بدون ایجاد آلودگی سمی انرژی تولید می کند. پنل خورشیدی برای تولید الکتریسیته نیازی به آب ندارد در حالی که سوخت های فسیلی تاثیر بسزایی بر منابع آب می گذارند.

تحقیقات صورت گرفته توسط آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر آمریکا درباره تاثیرات محیطی ناشی از تولید 80% الکتریسیته کشور از طریق منابع تجدیدپذیر نشان می دهد انتشار CO2 می تواند تا 81% کاهش داشته باشد. در نتیجه روشن است که انرژی خورشیدی یکی از مهمترین راه حل ها برای بحران گرمایش زمین به حساب می آید و به عنوان جایگزین انرژی های تولید کننده CO2 می تواند با اثرات گازهای گلخانه ای بجنگد.

پنل خورشیدی

  1. ایجاد اشتغال و کمک به اقتصاد

انرژی خورشیدی و منابع تجدیدپذیر دیگر پتانسیل ایجاد فرصت های شغلی بیشتر را دارند. در واقع طبق مطالعه Brookings صنعت انرژی های تجدیدپذیر 2.7 میلیون شغل ایجاد می کند. در سال 2011 صنعت خورشیدی آمریکا 100000 نفر را به صورت پاره وقت و تمام وقت در بخش های نصب، تولید  و فروش مشغول به کار کرده بود. علاوه بر این نیروگاه خورشیدی مزایای اقتصادی دیگری نیز دارد. مثلا دولت می تواند از صاحبان پروژه های خورشیدی مالیات بگیرد.

 پنل خورشیدی

این درآمدهای دولت می تواند صرف خدمات عمومی به ویژه در مکان های دوردستی که این پروژه ها قرار دارند، بشود. همچنین این پروژه ها سرمایه ها را در اقتصاد داخلی نگه می دارند و صرف پول برای واردات زغال سنگ و گاز طبیعی را کاهش می دهند. در ضمن مناطق دور دست می توانند از مزیت فناوری های خورشیدی بهره مند شوند. از آنجا که امکان ایجاد نیروگاه خورشیدی در مکان های دوردست مانند کوهستان، جنگل یا جزیره ها که به شبکه برق رسانی متصل نیستند، وجود دارد. نیروگاه هایی با مقیاس بزرگ انعطاف پذیری بیشتری دارند و از طریق یک سیستم توزیع می توانند منطقه جغرافیایی وسیعی را پوشش دهند.

پنل خورشیدی در صنعت حمل و نقل

منابع انرژی جایگزین روز به روز به جایگاه بالاتری می رسند و صنایع مختلف را به خود جذب می کنند. صنعت حمل و نقل نیز از این قاعده مستثنا نیست.

اولین اتوبوس خورشیدی در سال 2013 میلادی در استرالیا به کار گرفته شد. شورای شهر آدلاید بر کاهش گازهای گلخانه ای مصر بود. چنانچه 30% از این گازها مربوط به حمل و نقل چه عمومی و چه شخصی می بود. این اتوبوس ها کاملا خاص بودند زیرا 100% الکتریکی بوده و بر خلاف نمونه های گازی یا هیبریدی هیچ گاز گلخانه ای منتشر نمی کردند.

البته این اتوبوس ها خود تولید انرژی نمی کردند و پنل خورشیدی روی آنها سوار نبود. بلکه یک باتری در آنها تعبیه شده بود که می بایست در ایستگاه مرکزی شارژ می شد و سپس اتوبوس با انرژی باتری به راه می افتاد. در یک روز کاری با ترافیک معمولی شارژ باتری امکان 200 کیلومتر رانندگی را می داد.

در این زمینه ایده های مختلفی روی کار آمدند اما ایده ای که توجه بسیاری را به خود جلب نموده است ایستگاه های اتوبوس خورشیدی است. در حقیقت فناوری آن بسیار ساده است. پنل خورشیدی روی ایستگاه اتوبوس نصب می شود و انرژی لازم برای روشنایی ایستگاه و تابلوهای تبلیغاتی و صفحه نمایش اطلاعات اتوبوس ها را تامین می کند. از نظر بعضی افراد این مسئله بسیار ساده و غیر ضروری است ولی در واقع مردم را به استفاده از روش های طبیعت دوستانه برای امور روزانه شان تشویق می کند.

پنل خورشیدی نصب شده روی ایستگاه اتوبوس الکتریسیته تولید می کند که اندازه گیری می شود و اگر نیاز باشد چراغ ها کم نور می مانند ولی خاموش نمی شوند. هرچند با با فناوری های جدید تولید انرژی بیشتر شده است و بنابراین انرژی مازاد به شبکه برق رسانی منتقل می شود.

روش های دیگر استفاده از انرژی خورشیدی

پروژه های جالب دیگری نیز در حال انجام هستند. مثلا اگر به قایق سواری علاقه دارید حتما درباره PlanetSolar شنیده اید. یا اگر هوانوردی برایتان جذاب است، با SplarImpulse آشنا هستید.

PlanetSolar

این قایق اصلا گازوئیل مصرف نمی کند و دی اکسید کربن نیز منتشر نمی کند. تنها بر 29124 سلول فتوولتائیک خود تکیه می کند. انرژی دریافتی توسط این تعداد پنل خورشیدی امکان حرکت قایق با بالاترین سرعت حتی در تاریکی کامل را تا 72 ساعت ایجاد می کند. این قایق می تواند 60 نفر را سوار کند و تمام نیازهای آنها را تنها از طریق انرژی خورشیدی برآورده کند. حداکثر سرعت آن 26 کیلومتر بر ساعت و میانگین سرعت 10 کیلومتر بر ساعت است. این پروژه یک موفقیت بزرگ به حساب می آید که در طول 3 سال گذشته سفرهای بسیاری داشته است.

 پنل خورشیدی

SolarImpulse

این تنها هواپیمایی است که تنها با استفاده از انرژی خورشیدی روز و شب پرواز می کند. سلول های فتوولتائیک انرژی مورد نیاز برای پرواز تا 36 ساعت را تامین می کنند. این پروژه بلندپروازانه ترین از نوع خود بوده است. هدف آن در حال حاضر پرواز به دور دنیا است. این هواپیمای تک سرنشین به حداکثر سرعت 70 کیلومتر بر سرعت می رسد. در سال 2014 نیز نمونه قوی تر آن را به نام SolarImpulse2 ساختند.

 پنل خورشیدی

روکش جدید پنل خورشیدی

دانشمندان دانشگاه استنفورد روکش جدیدی برای سلول های خورشیدی تولید کرده اند که به صورت خودکار سلول را خنک می کنند و نیاز به استفاده از تهویه یا خنک کننده مجزا را برطرف می نمایند. این روکش موجب بازدهی بیشتر می شود زیرا جذب انرژی را بیشتر می کنند و دیگر انرژی یا آب به منظور کاهش دما مصرف نمی شود.

البته مزیت این روکش تنها در بازدهی سلول خورشیدی نیست بلکه بر عمر پنل خورشیدی نیز می افزاید و توان خروجی کل سیستم را افزایش می دهد.

اگر پنل خورشیدی برای مدتی طولانی در آفتاب کامل قرار بگیرد، دمای سلول ها ممکن است تا °55 سانتیگراد بالا برود. چنین دمای بالایی منجر به هدر رفتن انرژی و کاهش عمر پنل خورشیدی نیز می شود. زیرا گرمای شدید موجب فرسایش و اختلال در عملکرد آن می گردد.

 پنل خورشیدی

روکش سلول خورشیدی چطور عمل می کند؟

اساسا روکش یک فناوری منفعل است که سلول های خورشیدی را حتی در هوای گرم نسبتا خنک نگه می دارد. با افزودن یک لایه نازک سیلیس روی سلول از انتقال گرما جلوگیری می کند و همین دمای آن را پایین تر می آورد. روکش جدید ساختاری مخروطی یا هرمی در مقیاس نانو دارد که روی لایه سیلیس می نشیند.

این مواد نانو گرمای اضافی را از سطح سلول منحرف و به خارج از آن هدایت می کنند و از بالا رفتن بیش از حد دما جلوگیری می کنند. سیلیس می تواند طول موج های خاصی را دچار شکست کند، بدون اینکه در عملکرد پنل خورشیدی اختلال ایجاد کند.

این ماده لایه نازکی از سیلیس است که برای نور مرئی به عنوان ماده شفاف عمل می کند و تمام طول موج آن را عبور می دهد اما گرما را به عنوان مادون قرمز جذب می کند. بنابراین این روکش گرما را از سلول خورشیدی بیرون می کشد و به جو انتقال می دهد و خنک شدن آن را سبب می شود. در آزمایشی که صورت گرفت این روکش به نور مرئی اجازه عبور داد اما دمای سلول تا حدود °12 سانتیگراد کاهش یافت. محققان بیان کرده اند که این کاهش دما در سلول سیلیکونی بازدهی را تا 1% افزایش می دهد.

 پنل خورشیدی

سلول های خورشیدی چگونه عمل می کنند؟

سلول های خورشیدی یا فتوولتائیک انرژی خورشیدی را مستقیما به الکتریسیته تبدیل می کنند. با اتصال چندین سلول، پنل خورشیدی تشکیل می شود که شامل نیمه رساناهایی مانند سیلیکون است که نور خورشید را جذب و بر اساس اثر فتوولتائیک تبدیل به جریان الکتریکی مستقیم (DC) می کنند.

بیشتر سلول های خورشیدی 20% انرژی خورشیدی را جذب می کنند در حالی که پربازده ترین سلول ها 40% از انرژی خورشیدی را جذب می نمایند. با توجه به اینکه خورشید با توان 1000 وات بر مترمربع بر زمین می تابد، این رقم ها چندان زیاد هم نیستند. دانشمندان همچنان بر انواع فناوری کار می کنند تا برای بهبود زندگی بشر و وضعیت کره زمین بازدهی انواع پنل خورشیدی را افزایش دهند. روکش سیلیس یک گام مهم و ضروری در صنعت سلول خورشیدی است که باعث جذب 100% انرژی خورشید می شود.

انتخاب پنل خورشیدی مناسب

حال فرض کنیم تصمیم گرفته اید برای خانه یا محل کارتان از پنل خورشیدی استفاده کنید تا با انرژی پاک الکتریسیته مورد نیاز خود را تولید کنید. حال چطور پنل مناسب خود را انتخاب می کنید؟ در ادامه به معیارهای خرید یک سیستم درست و مناسب اشاره می کنیم تا بتوانید انتخاب دقیقی داشته باشید. باید بدانید سیستم پنل خورشیدی یک سرمایه گذاری بلند مدت است و به جز هزینه آن جوانب دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفت.

هزینه پنل خورشیدی

مسلما اولین معیار در مقایسه پنل های خورشیدی قیمت آنهاست. متغیرهای مختلفی در قیمت پنل خورشیدی دخیل هستند: اندازه، توان خروجی، برند، کیفیت تجهیزات، دوام و گواهینامه هایی که باید داشته باشد.

یک معیار کلیدی برای انتخاب پنل خورشیدی هزینه است. ولی نباید اولین و آخرین معیار باشد. زیرا ارزان ترین سیستم لزوما بیشترین بازدهی را ندارد و در بلند مدت بهترین گزینه نخواهد بود. این که چگونه پنل خورشیدی را انتخاب کنیم می تواند یک ریسک باشد اما این پنل ها بیش  از 30 سال عمر می کنند بنابراین کیفیت بالا بر قیمت پایین ارجحیت دارد.

کیفیت پنل خورشیدی

چگونگی ساخت پنل خورشیدی و کیفیت مواد اولیه از اهمیت بسیاری برخوردارند. تولیدکنندگان بسیاری هستند که پنل خورشیدی با کیفیت، قیمت و بازدهی متفاوت تولید می کنند.  تولیدکنندگانی هستند که به کیفیت اهمیت بسزایی می دهند و در زمینه تحقیق و توسعه سرمایه گذاری می کنند. در مقابل برخی تولید کننده ها تنها قطعات را مونتاژ می کنند و در نتیجه تحقیق و توسعه معنایی برایشان ندارد. هرچند پنل های آنها مقرون به صرفه می باشد.

هنگام انتخاب شرکت تولیدی پنل خورشیدی بهتر است درباره تاریخچه آن تحقیق کنید و نظر کسانی را که از آنها خرید داشته اند، جویا شوید. از آنجا که سرمایه گذاری بزرگی قرار است انجام دهید مهم است که کمی تحقیق کنید و ببینید آیا مشتریان آنها راضی بوده اند.

 پنل خورشیدی

بازدهی انرژی

بازدهی به معنای نسبت میزان نوری از کل پرتوهای تابیده است که تبدیل به الکتریسیته می شود و توان خروجی سیستم را تعیین می کند. بازدهی بیشتر به معنای کیفیت بالاتر است. البته همیشه راه حل درست این نیست که بزرگترین و پربازده ترین پنل خورشیدی را انتخاب کنید. زیرا مجبور می شوید بیش از نیازتان پول بپردازید. شما باید نیازهای خود را بسنجید و مطابق آن پنل مناسب را انتخاب کنید.

دما

دما به معنای تاثیری است که گرما روی عملکرد پنل خورشیدی می گذارد. زیرا گرمای بیش از حد بر کارایی آن اثر منفی می گذارد و از عمر مفیدش می کاهد.

 پنل خورشیدی

 

استقامت

این عامل نشانه ای از اعتماد تولیدکننده به محصول خود است. معمولا پنل های خورشیدی 25 سال ضمانت می شوند. اگر تولیدکننده ای ضمانت طولانی مدتی ارائه نمی کند باید به کیفیت محصول شک کنید زیرا سازنده نمی خواهد مسئولیت آن را بر عهده بگیرد.

اندازه

باید دقت کنید اندازه پنل خورشیدی به حدی باشد که میزان انرژی مورد نیازتان را برآورده کند. پنل بزرگتر توان خروجی بیشتری تولید می کند. با توجه به میزان الکتریسیته ای که برای لوازم خانه نیاز دارید میزان وات سیستم را بررسی کنید.

پنل خورشیدی انعطاف پذیر

با رشد انرژی های تجدید پذیر در سال های اخیر پنل خورشیدی تغییرات بسیاری را شاهد بوده است، از مواد مختلفی که در ساخت آنها به کار گرفته شده است تا اندازه، شکل و توان خروجی آنها. در میان ویژگی های پنل خورشیدی انعطاف پذیر می توان به وزن کم و ماهیت تطبیق پذیر آنها اشاره کرد که موجب حمل و نقل راحت آنها شده است.

ضخامت این پنل ها حداکثر 200 میکرومتر است که از موی انسان کمی ضخیم تر است. پنل خورشیدی انعطاف پذیر قابلیت رول شدن و تا شدن دارد. مشخصه ای که پنل های خورشیدی معمول به دلیل سختی و استحکام نمی توانند داشته باشند. انعطاف پذیری این پنل ها شکنندگی و وزن آنها را کمتر  از پنل خورشیدی قاب دار کرده است و باعث می شود در نور کم نیز به خوبی عمل کنند.

 پنل خورشیدی

در مقایسه با پنل خورشیدی سیلیکونی، بازدهی پنل های انعطاف پذیر کمتر است که در برابر مزیت های آن اهمیت کمی دارد. این پنل ها توسط پرینتر ساخته می شوند که تولید انبوه آنها را راحت می سازد. این پرینترها در دقیقه 100 متر فیلم لایه بندی شده تولید می کنند. همچنین ساخت آنها مقرون به صرفه تر از پنل های معمول است. مصرف مواد اولیه پنل خورشیدی انعطاف پذیر کمتر است و پس از پایان عمرشان می توانند بازیافت شوند. در اینجا به مواردی که پنل خورشیدی انعطاف پذیر کاربرد دارد اشاره می کنیم:

  • پنل خورشیدی انعطاف پذیر قابل حمل هستند به همین دلیل می توانند در اتومبیل ها، کاروان ها و قایق ها به کار گرفته شوند.
  • میتوانند برای شارژ باتری های خورشیدی استفاده شوند.
  • پنل خورشیدی انعطاف پذیر سیستم های منفصل از شبکه و مقرون به صرفه برای خانه ها می باشند.
  • مطابقت پذیری با محصولات جدید که از انرژی خورشیدی بهره می برند.

این نوع پنل ها کاملا مناسب سفرهایی شامل پیاده روی، دوچرخه سواری، قایق سواری و کوهنوردی می باشد. پنل های انعطاف پذیر و رولی برای قایق ها مناسب هستند زیرا می توانند نیاز انرژی موتور قایق را کاهش دهند.

 پنل خورشیدی

ویژگی های پنل خورشیدی انعطاف پذیر

پنل خورشیدی انعطاف پذیر در شرایط گوناگون و اقلیم های متفاوت قابل استفاده هستند. در مقایسه با پنل های معمول سخت، این پنل ها ویژگی های متفاوتی دارند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم.

  • پنل های خورشیدی انعطاف پذیر در سایزهای گوناگونی موجود هستند که نیازهای مختلفی را پاسخگو می باشند.
  • با مواد اولیه درجه یک و فرایند عالی تولید می شوند.
  • یک منبع انرژی قابل اطمینان و مفید برای دستگاه های مختلف به شمار می روند.
  • برای ساخت شارژر، محصولات یا ژنراتور خورشیدی توسط خودتان عالی هستند.

البته یکی از معایب این نوع پنل ها بازدهی کمتر نسبت به پنل های معمولی است. بنابراین برای رسیدن به توان خروجی دلخواه نیاز به تعداد پنل بیشتری خواهید داشت که برای پروژه هایی با محدودیت فضا یک مانع حساب می شود. مثلا سقف خانه ها محدود است و با پنل های انعطاف پذیر ممکن است انرژی مورد نیاز تامین نشود. ولی استحکام و قابلیت حمل آنها را به گزینه های فوق العاده ای برای پروژه های کوچک تر بدل کرده است.

پنل خورشیدی قابل حمل

بسیاری خانه ها و شرکت ها در سراسر دنیا مجهز به پنل خورشیدی شده اند. می توان سیستم های خورشیدی را به راحتی مشاهده کرد. انگیزه مالی قضیه یعنی کاهش چشم گیر هزینه ها افراد زیادی را به سمت این سیستم ها کشانده است. البته هنوز یک جای خالی در این صنعت وجود دارد و آن پنل خورشیدی متحرک است که بتوانیم با خود به همه جا ببریم.

پنل خورشیدی قابل حمل تمام آن چیزی است که از نامش بر می آید. پنل کوچکی که بتوان با خود همسفر کرد. در حال حاضر یکی از معایب این سیستم ها توان خروجی پایین آنهاست، هر چند به منظور شارژ کردن دستگاه های کوچکی چون تلفن همراه طراحی شده اند. ویژگی کلیدی آنها قابلیت حمل است که بدین منظور اندازه پنل ها متفاوت است اما با این حال بزرگترین پنل خورشیدی نیز به راحتی در اتومبیل جای می گیرد و قابل حمل و نقل است.

 پنل خورشیدی

قیمت پنل خورشیدی قابل حمل

پنل خورشیدی قابل حمل اصولا در یک کیت شامل تجهیزاتی که مورد نیاز است، ارائه می شوند. کیت های کوچک در حدود 200 پوند عرضه می شوند که این قیمت با افزایش توان خروجی آنها بالا می رود. پنل های بزرگتر قیمتی حدود 400 پوند دارند که با توجه به مزایایشان اصلا بد نیست. علاوه بر این هزینه ای برای نگهداری نیازی نیست چنانچه تمیز کردن پنل ها ساده است  و بر خلاف پنل خورشیدی روی سقف، نیازی به نصب ندارند.

مزایای پنل خورشیدی قابل حمل

کیت های پنل خورشیدی قابل حمل ویژگی های مهمی دارند که آنها را به محصولاتی با کیفیت فوق العاده تبدیل کرده است:

  • کیت پنل خورشیدی حتی کنترل شارژ آن کاملا ضدآب هستند و استفاده از آنها در هر شرایط آب و هوایی امکان پذیر است.
  • پنل خورشیدی مونوکریستال قابل تا شدن از سلول هایی با کیفیت عالی و بازدهی بالا ساخته شده اند.
  • کیف نگهدارنده سیستم جعبه ای محکم و محافظ است که دارای لایه ای فوم است تا از آسیب دیدن شیشه و چارچوب در اثر ضربات جلوگیری کند.
  • کنترل شارژ تمام خودکار و پیشرفته از اورشارژ محافظت می کند و از چند نوع باتری با پارامترهای شارژ مختلف برای حداکثر بازدهی پشتیبانی می کند.

 پنل خورشیدی

زمانی که مدتی را بیرون از خانه خواهید گذراند و برای تامین انرژی وسایلتان نیاز به الکتریسیته دارید، پنل خورشیدی قابل حمل یک همراه فوق العاده برای شما خواهد بود. از آنجا که خورشید یک منبع انرژی پایان ناپذیر و برای همگان در هر مکان در دسترس می باشد، پنل های خورشیدی را کاملا قابل اطمینان ساخته است.

هر چند ممکن است در سفر بودن باعث شود در مواقعی به علت سایه، ابری بودن هوا و موارد دیگر امکان تولید انرژی نباشد. اما در مجموع مزایای این سیستم انکار ناپذیر است. اندازه کوچک آنها مانورپذیری بالایی را ایجاب می کنند. یک کیت 12 ولت به اندازه یک کیف دستی است بنابراین جای دادن در هر مکانی آسان است. با توجه به سایز این کیت می تواند 80-120 وات انرژی را تامین کند. چنین کیت هایی شامل پایه، کنترل شارژ خورشیدی، کابل 5 متری و هر چیزی که برای شارژ باتری نیاز است، می باشند.

1 پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.